Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü

Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü

Müdürlüğümüz bünyesindeki Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü´nde 5 özel eğitim öğretmeni ve bir Fizyoterapist görev yapmaktadır. Özel eğitim hizmetleri bölümü; eğitsel değerlendirme ve tanılama, özel yetenekli bireylerin tanılanması, izleme ile araştırma geliştirme hizmet alanı olmak üzere dört hizmet alanından oluşur. Rehberlik ve araştırma merkezlerinde bulunan özel eğitim hizmetleri bölümü bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hizmet sunmaktadır. Bunun için bireylerin eğitsel değerlendirmesi ve tanılaması yapılarak uygun özel eğitim ortamlarına yönlendirilmesine ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanan destek eğitim programlarından faydalanmasına karar verilir. Özel yetenekli bireylerin tanılanması sonucunda aileye gerekli bilgilendirme çalışmalarını yapar. Ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda eğitim faaliyetleri düzenler ve okullara müşavirlik hizmeti sunar. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin yönlendirildiği eğitim kurumlarında idareci ve öğretmenlere, özel eğitim hizmetleri konusunda gerekli desteği sunar. İhtiyaç ve talepler doğrultusunda, öğretmenlere, ailelere ve bireylere yönelik görev alanı ile ilgili konularda seminer, konferans, atölye çalışması, panel gibi faaliyetler düzenler.

31.12.2015 3647

Özel Eğitim Hizmetleri Bölümünün Tanılama Süreci: 

 Özel Eğitim Hizmetleri bölümümüz randevu sistemi ile çalışmaktadır. İlk defa alınacak randevular kurumumuz tarafından verilmektedir. Daha önce incelenen bireylerin randevuları https://ramdevu.meb.gov.tr/ adresi üzerinden alınmaktadır.

 Özel eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen (zihinsel,bedensel,otizm,özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, görme-işitme,üstün yetenekli v.b.) birey okul çağında ise ve ilk defa Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönlendirilecekse;  

Kayıtlı olduğu okulda sınıf rehber öğretmeni tarafından kişisel MEBBİS'inde yer alan e-Rehberlik Modülüne girilerek Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu(İlk İnceleme) doldurulur. Öğrencinin özellikleri yapılan çalışmalar ve gözlemler tüm yönleriyle forma aktarılır. Sınıf rehber öğretmeni tarafından onaylanan form okulda varsa Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen tarafından kişisel MEBBİS'inde e_rehberlik modülünde görülür. Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen tarafından varsa öğrenci ile ilgili görüşler kısmı doldurulup onaylatılarak okul müdürüne elektronik ortamda gönderilir. Okul Müdürününün kişisel MEBBİS'inde e-Rehberlik Modülüne girilp varsa görüşlerini ilgili bölüme yazarak onaylar. Form elektronik olarak Rehberlik ve Araştırma merkezine iletilmiştir. Ayrıca elden gönderilmesine gerek bulunmamaktadır.

Daha önce RAM'da incelemesi yapılmış ve kayıtlı olduğu okulunda BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)(Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin 47-48. Maddeleri uyarınca) uygulanan öğrencilerin, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu'nca yeniden incelenmesi talep edildiğinde ya da öğrenci bir özel eğitim kurumundan destek alıyorsa ve öğrenci velisinin rapor süresi sonunda yeniden RAM'da eğitsel değerlendirme talep etmesi durumunda Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu (Yeniden) doldurularak yukarıdaki işlemler aynen tekrarlanıp form elektronik olarak Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilir.

ÖNEMLİ: Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu ya da Bireysel Gelişim Raporu RAM'a gönderilmeyen öğrencilerin incelemesi yapılmaz. Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu ya da Bireysel Gelişim Raporu'nun içindeki bilgilerin tam ve eksiksiz olması gerekmektedir.